Programa

Taller 1: Benestar emocional i desenvolupament artístic

Formador: Pau Rodríguez 

Intervenció escènica: Blanca Tolsà

Dimarts  9 de Novembre. De 10 a 13:00h

La Caldera (Eugeni d’Ors 12, Barcelona) 

Posarem el focus en com fomentar el benestar emocional i la prevenció en salut mental en la professionalització artístico-creativa. Treballar en aquest sector implica inèrcies d’estrès que tant poden ser estimulants com igualment limitants (canvis d’horaris, lliuraments, assajos, viatges, inestabilitat econòmica i laboral, dificultat per desenvolupar projectes vitals i personals, conciliació…).  

El treball artístic està íntimament relacionat amb el desenvolupament personal, és per tant una necessitat cada cop més rellevant tenir estratègies per afrontar dificultats i gestionar-les. 

Pau Rodriguez

Psicòleg i Músic. És psicoterapeuta i treballa amb adults i adolescents en l’àmbit privat. També és assessor en programes comunitaris d’atenció psicològica juvenil. És especialista en el tractament de la impulsivitat i gestió d’estrès.

Musicalment és part del duet Za! i forma part del col·lectiu La Orquesta del Caballo Ganador i el segell Gandula. Projectes en els quals s’ha intervingut en festivals, teatres, centres d’art, escoles, instituts i centres ocupacionals sempre amb una visió comunitària i experimental.


Taller 2: L’experiència de comunicació (a l’escenari i fora d’aquest)

Formadora:  Constanza Brnčić

Intervenció escènica: Paul Guenot

Divendres 12 de Novembre. De 10 a 13:00h

Centre Cívic Convent de Sant Agustí (Carrer del Comerç, 36, Barcelona)

Vivim un present trepidant en el qual hem de combinar diverses facetes professionals per dedicar-nos a la feina escènica. Per aquest motiu disposem de poc temps, el que es tradueix en manca de reflexió detallada sobre el que ha passat a l’escenari. És important dotar-se d’espais de comunicació i debat sobre la nostra acció artística per poder entendre millor el treball artístic de cada un. En aquesta sessió anem a respondre a preguntes com: Per què sovint no busquem espais de debat per reflexionar i comunicar-nos sobre el que ha passat a l’escenari? Quines eines individuals podem utilitzar per entendre la pràctica artística improvisada? Què has volgut comunicar i amb qui en la teva acció escènica? Creus que han entès el teu missatge? Com observem el nostre treball creatiu? Cal desenvolupar eines d’anàlisi formals i reglades a aquest respecte?

Constanza Brnčić 

Ballarina i coreògrafa. Llicenciada, màster i doctoranda en Filosofia per la Universitat de Barcelona.

Actualment combina la seva tasca creativa en l’àmbit de la creació escènica, la improvisació, i la realització de nombrosos projectes i encàrrecs -entre els quals destaca el projecte comunitari PI(È)CE-, amb la docència de Composició i Improvisació i és Cap d’especialitat en coreografia i interpretació al Conservatori Superior de Dansa (CSD / Institut del Teatre)


Taller 3 Epistemologies i estètiques travestis contemporànies

Formadora: Frau Diamanda

Intervenció escènica: Paul Guenot

Divendres 26 de Novembre, 2021. De 16 a 19:00h

Centre Cívic Convent de Sant Agustí (Carrer del Comerç, 36, Barcelona)

Aquest seminari és una introducció a l’art transgènere on es mapegen les petjades de pràctiques travestis/trans/drag des de les civilitzacions antigues – amb caràcter mítico-religiós – fins arribar a la seva configuració actual queer des d’un punt de vista obertament polític i transgressor.

Aquest seminari constitueix la materialització d’una constant en l’art contemporani: la recerca i exploració de l’infinit univers de possibilitats de les anomenades «estètiques alternatives», moltes de les quals es basen en el concept cos-objecte – en aquest cas específic, el cos transvestit – inserint-se en el marc de l’art sociològic, els estudis de gènere interculturals i la Reivindicació política.
Una de les seves majors inquietuds com a artista audiovisual travesti es demostrar la validesa i revaloració d’una pràctica transmutant que ha existit en la civilització pràcticament des de sempre. Per tant, aquest seminari inclou una part teòrica imprescindible o «Introducció a l’Art Transgènere» on es mapegen els rastres de pràctiques transvestits/trans/drag des de les civilitzacions antigues -amb caràcter mític-religiós – fins arribar a la súper configuració actual queer d’un matís obertament polític i transgressor, consideració com a factor de canvi social i mirada cap a vivències trans, travesti, drag, queer i post gènere.


La segona part del taller es centra en l’exercici pràctic del maquillatge – teatral, drag, grotesc, etc. – i el disseny del personatge i performance – stage, stand-up comedy, multimèdia, etc. – i accions i posada en escena del producte-objectes d’art resultant.

El canvi de mirada cap a les pràctiques transgènere implica l’acceptació i el reconeixement de la diversitat de manifestacions culturals en súper vastitud absoluta generant espais d’obertura cap a propostes radicals i arriscades en el camp de l’art i acció.

El corpus teòric implica una cartografía molt personal que inclou la Introducció a l’Art Transgènere, pràctiques del transvestisme a través de la història de la civilització, el Barroc, el Teatre Isabelí i el concepte Drag, l’Art Trans d’inicis del segle XX – Marcel Duchamp, Claude Cahun, Pierre Molinier -, la iconografia fílmica i cultural de l’època daurada de Hollywood, l’star system, crueaments de moda i art, el kitsch, el camp, glamour, la teoria queer i la performance de gènere, la Fàbrica d’Andy Warhol, la androgínia dels vuitanta, el glam rock, l’època disoc i el porno system, icones transvestits, subcultura i massificació drag, nous cossos perversos i travestismes: Genesis P Orridge i la Pandroginia, els Porn i Transgender Studies.

Frau Diamanda

Traductora, escriptora, artista audiovisual travesti, drag performer, infectora cultural, viagista, Dj i actriu ocasional. Me especializo en arte transgénero y performance multimedia y actualmente. S’especialitza en art transgènere i performance multimèdia. Actualment, està desenvolupant una estètica neobarroca en l’escriptura i ha publicat el llibre «Escenas Catalanas: errancias antropológico-sexuales». La seva pràctica principal és com a artista audiovisual i comissària treballant especialment amb fotografia, vídeo, música electrònica i plataforma multimèdia.

Es la irònica creació d’un Personatge insòlit, un símbol paradigmàtic del glamour corrosiu que recurs al maquillatge i vestuari, la fotografia i el vídeo, a l’acció política i el souvenir fetitxe per a dotar progressivament de versemblança al simulacre. És un híbrid transcultural obert a la POSSIBILITAT de transformar mentalitats.



INSCRIPCIONS AQUÍ 


Crea tu sitio web con WordPress.com
Primeros pasos
A %d blogueros les gusta esto: